Modern feminisme discussie

Plaats reactie
lientje058
Berichten: 1
Lid geworden op: 27-08-2017 15:06

Modern feminisme discussie

Bericht door lientje058 » 27-08-2017 15:51

hey ik heb even een vraagje, laatste tijd hoor ik heel veel over femenisme en dat is altijd goed nieuws, echter krijg ik bij sommige het idee dat ze de vrouw BOVEN de man stellen, ik zelf zie mezelf wel als feminist, maar echter ben ik bang aan het worden om me hier voor uit te spreken omdat ik dan geassocieerd worden met vrouwen die beter willen zijn dan mannen terwijl naar mijn idee het echte feminisme draait om het feit dat man en vrouw gelijk zijn. Zo was er laatst een bijeenkomst in Utrecht dat om 10 uur s'avonds begon, midden in de week, terwijl je als feminist eigenlijk ook werkt, je wacht niet tot manlief thuis komt met geld, je bewijst dat je als vrouw evenveel aankan als een man, is het nou in een fisiek of mentaal werk, geen enkele man is beter dan een vrouw, maar daaraan tegen staat wel weer dat vrouwen niet beter zijn dan mannen en daar draait het modern femisme jammer genoeg wel een beetje om.

Dit is mijn mening, daarom wil ik wel verduidelijken dat dit geen feit is, ben benieuwd naar jullie meningen en natuurlijk tegenargumenten!

Lexzwart
Site Admin
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-08-2017 18:12

Bericht door Lexzwart » 19-09-2017 17:45

Ik herken me in je woorden en dat is helaas iets waarvan ik het idee heb dat het veel gebeurt. Om die reden heb ik mezelf heel lang geen feminist willen noemen. Ik zou zeggen: spreek je wel altijd uit voor je mening en leg desnoods uit wat jouw gevoel is bij het woord om misverstanden te voorkomen :)

Ik heb dit is trouwens niet alleen maar bij feminisme, maar ook bij bijvoorbeeld anti racisme ed.

Plaats reactie